Bjørvika

MENTO - toveis mentorprogram er igang

Med fantastiske søkertall og skyhøy interesse for programmet er vi nå godt igang med 64 mentorer fra hele bydelen.

2021 10 Bjørvikaforeningen Mento Charlotte Wiig Første Fellesamling Til Web
  • Prosjektnavn: MENTO - toveis mentorprogram
  • Varighet: oktober 2021 - juni 2022
  • Oppsummering: Et toveis mentorprogram som tar sikte på å skape nettverk og erfaringsutvekslinger mellom unge og voksne i BGO.
  • Samarbeidspartnere: Bydel Gamle Oslo - UNGJOBB og Tøyen Unlimited

Les aftenpostens sak om MENTO her.

Korte utsnitt av saken:

Skjermbilde-2022-01-18-kl.-10.22.07.png#asset:241:boardMemberSkjermbilde-2022-01-18-kl.-10.21.55.png#asset:242:boardMember

Skjermbilde-2022-01-18-kl.-10.22.34.png#asset:240:fullS

FOTO: Paal Audestad
Saken skrevet av Vilde Bratland Hansen

2021 10 Bjørvikaforeningen Mento Charlotte Wiig 12
2021 10 Bjørvikaforeningen Mento Charlotte Wiig 2

Mentorprogrammet er godt gang - kickstartet med en samling for alle mentorer både erfarne og unge i høst. Her fikk de speedmøte hverandre med mål om å skape økt nettverk for alle mentorer og etablere en felles forståelse for programmet de fremover skal være en del av.

Målet for mentorene er at de skal lære av hverandre tematikk som de selv er nysgjerrige på og forstå hverandres hverdag og utgangspunkt. De møtes en gang i måneden, og dersom de ønsker det kan de bruke underlaget utarbeidet av oss for samtalen. Tematikken på samtaleunderlaget varierer mellom alt fra karrierevalg og utdanning, til det å ombestemme seg og justere kurs.

2021 10 Bjørvikaforeningen Mento Charlotte Wiig 9
2021 10 Bjørvikaforeningen Mento Charlotte Wiig 11

Parallelt med en-til-en møtene mellom ung og erfaren mentor holdes det workshops for de unge mentorene. Vi har hørt StartupLabs snakke om entreprenørskap og innovasjon i Schibsted Veksts lokaler på Tøyen. Vi har vært hos Føyen Advokatkontor for å lære om arbeidsrett og advokat som yrke. Fremover vil vi ha workshops hos Deloitte om mangfold, vi vil snakke om privatøkonomi og utdanningsvalg.

Mento Workshop I Areidsrett 2021
Mento Bjørvikaforeningen Fø Yen 2021 Workshop I Arbeidsrett

Foto: Charlotte Wiig fra speedsamlingen, Ildfluene på workshop Føyen.